М’ясниці

тиждень перед Великим постом, коли віруючим забороняється вживати в їжу м’ясо, але дозволяється сир, масло, риба. Колодний Анатолій

М’ясопуст

відрізок часу, коли церковні канони дозволяють віруючим вживати м’ясну їжу. Існує осінній (15.08-14.14.11) і зимовий (від Різдва і до масниці) М. Колодний Анатолій

Мавка

душа дівчини, що померла наглою смертю, найчастіше – утоплениці. Образ малодосліджений. Варіант назви “навки” вказує на належність М. до потойбічного світу. У білорусів Полісся й нині існує повір’я, що М. (русалкою) стає будь-яка жінка, що померла на свято Русалій. З М. також тісно пов’язані потерчата – душі мертвонароджених дітей або тих, що померли одразу після […]

Мага Віра

Могутня Віра – святе письмо вірних РУНВіри (Рідної Української Національної Віри). М.В. – основна праця Л.Силенка, у якій послідовно викладається зміст його віровчення на основі відповідного історіософського аналізу становлення духовності українців. В М.В. Дажбог розглядається як Святий Дух України-Русі, а віра в Дажбога – як рідна і свята, що своїми глибокими історичними традиційними цінностями визначає […]

Маги

1) чарівники, чаклуни, астрологи, які володіють за езотеричними уявленнями, надприродними здібностями впливу на людей та явища всесвіту; 2) в давній Персії – жреці зороастризму та деяких інших вірувань. Савіна Ірина

Магія

(від грецьк. mageia – чаклунство) – віра в можливість впливу на довколишній світ через надприродне – фетишів, духів і т.п. шляхом чаклунського дійства. Сплав релігійної свідомості і дії, перевернутий практично-духовний спосіб оволодіння світом за допомогою закликань, жертвоприношень, обрядів, табу, ритуальних піснеспівів тощо. В цьому відношенні М. – зародкова форма релігійного культу. Виникає в умовах первіснообщинного […]

Магомет

(бл. 570-632) – засновник ісламу, “посланець Аллаха”, головний і останній пророк істинної віри. Дуже мало відомостей про дитячі і юнацькі роки М. Достовірно відомо, що він рано став сиротою і виховував його дядько Абу Таліб, який брав М. в поїздки за торговельними справами у Сірію. В цих поїздках М. познайомився з новим для нього світом […]

Маздеїзм

релігія населення Мідійської держави (9-6 ст. до н.е.) і давньоперсид. царства Ахеменідів (6-4 ст. до н.е.). Названа за ім’ям верховного бога Мазди. М. багато запозичив від зороастризму. Спільне для них – культ бога добра і неба Ахурамазди, який веде боротьбу із злим богом Анхра-Майнью, культ вогню і численні обряди, а також вшанування книги Авеста (особливо […]

Мазхаб

(араб. – досл. “шлях руху”) – релігійно-правнича школа, система в сунітській гілці ісламу. Виникли в 9 ст. Нині є чотири М., які мають окремі кафедри в мекканському святилищі і, крім того, викладаються в мусульманських релігійних університетах. Сунітські М.: ханафітський, шафіїтський, малікитський і ханбалітський. Сучасні сунітські теологи визнають шиїтську школу джафарітів п’ятим мазхабом. Лубський Володимир

Малиновський Броніслав Каспер

(1884-1942) – англ. соціолог, етнограф, антрополог і релігієзнавець польськ. походження, засновник функціональної школи в етнографії. Досліджував первісні реліг. вірування, застосував принципи функціоналізму до аналізу складових частин релігійного комплексу як соціальної цільності. М. розвинув магічну концепцію походження і сутності релігії; вважав, що її основою є емоційні переживання людиною надії і страху, які спонукають її звернутися до […]

Show Buttons
Hide Buttons
Translate »