(араб. ад-дурузия) – послідовники одного з напрямів ісламу, поширеного на Близькому Сході (Ліван, Сірія, Ізраїль, Йорданія). Рух Д. виник у Єгипті за халіфа династії Фатимідів аль-Хаким бі-Амр Аллага (996-1021), який проголосив себе кінцевим втіленням Бога. Після загадкового зникнення Аль-Хакима віра в його майбутнє пришестя поширилася в горах Лівану та Антилівану, де склалась перша спільнота Д. Назва Д. походить від імені ад-Дарази (бл. 1019), якого самі Д. вважають відступником, називаючи себе “муваггідун” (монотеїсти). Вчення розвинулось на грунті ісмаїлізму з додатком елементів, запозичених з іудейських, християнських, гностичних, неоплатонічних та іранських доктрин. Богословську розробку вчення Д. розпочав у Каїрі в 1017 Хазма-ібн-Алі (після 1042) та в цілому завершив Джамаль ад-дін Абдаллаг ат-Танухи (1417-1479). Згідно цього вчення, попередня історія ісламу була лише грунтом для правдивого єдинобожжя (тавгід). Померлі Д. повертаються у тіла новонароджених, а оскільки кількість душ є постійною, це зумовлює неможливість прийняття до громади нових членів, чим пояснюється замкнутість Д. та повне втаємничення своєї доктрини. Є кілька ступенів для членів громади. Бичко Богдан, НЧ

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

You may also like

РЕЛІГІЙНІ ІДЕНТИЧНОСТІ В ЇХ СУТНОСТІ І КОНФЕСІЙНИХ ВИЯВАХ: український контекст
РЕЛІГІЙНІ ІДЕНТИЧНОСТІ В ЇХ СУТНОСТІ І КОНФЕСІЙНИХ ВИЯВАХ: український контекст
0

ВСТУП (Л. Филипович) Частина 1. РЕЛІГІЙНА ІДЕНТИЧНІСТЬ В ЇЇ РЕЛІГІЄЗНАВЧОМУ ОСМИСЛЕННІ Розділ перший. РЕЛІГІЙНА ТА КОНФЕСІЙНА ІДЕНТИЧНОСТІ: СПІВВІДНОШЕННЯ ...
Read More

No Comment

You can post first response comment.

Leave A Comment

Please enter your name. Please enter an valid email address. Please enter a message.

Дякуємо!

Тепер редактори знають.