релігія, що виникла в Індії у 6 ст. до н.е. й існує досі там та в Шрі Ланці. Назва походить від імен Махавіра (“великий герой”) і Джіна (“переможець”), що були надані проповіднику Вардхаману – засновнику цієї релігії. За його вченням,він переміг карму сам і вказав шлях до спасіння віруючим. Той, хто поділяє вчення Д., може шляхом праведного життя звільнитись від сансари й досягнути нірвани, чого не дозволяв брахманізм і що наближує Д. до буддизму. Кодифікація канона Д. сталася лише через 9 століть після діяльності Вардхамана. А вже в 1 ст.н.е. Д. поділявся на два головні напрями: шветамбари (“одягнені в біле”) – вважають, що давні тексти втрачені і відмовляються від усіх спокус життя, і дігамбари (“одягнені повітрям”) – займаються встановленням втрачених текстів і їх канонізацією та впроваджують більш поміркований підхід у намаганні праведного життя. Міфологія Д. містить безліч богів, розподілених на класи і підкласи, але центральне місце у вченні Д. посідає визнання у світі двох споконвічних начал: духовного й тілесного. Животворне начало – душу мають усі предмети, але лише людина може подолати карму, що прив’язує душу до тіла. Колектив Релігієзнавчого Словника

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

You may also like

РЕЛІГІЙНІ ІДЕНТИЧНОСТІ В ЇХ СУТНОСТІ І КОНФЕСІЙНИХ ВИЯВАХ: український контекст
РЕЛІГІЙНІ ІДЕНТИЧНОСТІ В ЇХ СУТНОСТІ І КОНФЕСІЙНИХ ВИЯВАХ: український контекст
0

ВСТУП (Л. Филипович) Частина 1. РЕЛІГІЙНА ІДЕНТИЧНІСТЬ В ЇЇ РЕЛІГІЄЗНАВЧОМУ ОСМИСЛЕННІ Розділ перший. РЕЛІГІЙНА ТА КОНФЕСІЙНА ІДЕНТИЧНОСТІ: СПІВВІДНОШЕННЯ ...
Read More

No Comment

You can post first response comment.

Leave A Comment

Please enter your name. Please enter an valid email address. Please enter a message.

Дякуємо!

Тепер редактори знають.