Страшний суд

уявлення в ряді релігій (христ., іслам та ін.) про остаточне вирішення долі світу і людства, пов’язане з вірою в божественне воздаяння грішникам і праведникам як серед живих, так і померлих. Хоча в Новому Завіті настання С.с. подається як близьке у часі явище (Мф 24, 34), зазвичаєм христ. церква вважає його настання невизначеним у часі, але […]

Стрибог

язичницький бог – покровитель погоди, родоначальник усіх вітрів. Відомий у трипільців, етрусків, римлян (Сатурну), греків (Уран, або Кронос). У слов’янському пантеоні С. споріднений з Перуном або є однією з його іпостасей – втіленням Перуна в повітрі. Його атрибути такі ж, як і в перуна – лук і стріли, символ – сузір’я Стрільця. С. також є […]

Стрибуни

секта, що виділилась у 50-х рр. 19 ст. із толку “спільних” молокан. В основі вчення – слова Пс.51.9 (“Очисти ісопом мене..”). Тому вважають, що Дух Святий може зійти до обраних тільки під час стрибання, і лише так молитви досягають Бога. Обряди та свята С. – тісне переплетіння христ. та іудейства. Зкрема, С. святкують суботу, єврейську […]

Структура релігії

поняття, яке фіксує складність релігії як соціального та духовного явища. В її структурі виокремлюють дві сторони (сфери) – духовну (релігійна свідомість) та практичну (культова діяльність, релігійні організації, релігійні відношення). Релігійна свідомість сама собою є явищем поліструктурним та поліфункціональним. Вона включає інтелектуальний та емоційний елементи, виконує компенсаційну, нормативну, світоглядну та інші функції. Духовний елемент у структурі […]

Структура релігійності

конкретне вираження релігії в індивідуальній або груповій свідомості і поведінці віруючих. Подібність понять релігія і релігійність полягає в тому, що останнє відображає не окремі означки чи елементи реліг. відносин, а фіксує їх як певну цілісність, якій притаманні особливі системні якості. Основними компонентами Р. є реліг. свідомість і реліг. поведінка, що нерозривно пов’язані між собою. В […]

Студити

жителі монастиря Студіону в Константинополі, надалі – ченці-студити. Монастир С. був заснований у 5 ст. римським вельможею Флавієм Студієм при імператорі Леві Великому. Студій побудував храм на честь Іоана Предтечі і заснував монастир. Після завоювання Константинополя турками храм Іоана Предтечі перебудовано в мечеть, відому під іменем Імрахор-Джамиси. Студити живуть за правилами “Типікон” Теодора Студита (759-826), […]

Стяжання благодаті Св. Духу

в духовній практиці православ`я розуміється як енергійне поєднання людського єства з благодатними енергіями Св. Духу (Див. Енергії нетварні і тварні). Метою С.б.Св.Духу є преображення та обоження гріховного людського єства. Досягається шляхом особливої духовної практики (аскетизм), серцевиною якої є розумне діяння та Ісусова молитва. В протестантизмі заперечується можливість і відкидається необхідність аскетичного шляху для досягнення благодаті […]


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/uars/web/ure-online.info/public_shtml/wp-includes/functions.php on line 4757

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/uars/web/ure-online.info/public_shtml/wp-includes/functions.php on line 4757