релігійні вірування, поширені серед євреїв на території сучасної України. Найдавн. свідч. про них сягають 1 ст. н.е. До 9-10 ст. належать згадки про єврейськ. купців, які відвідували слов’янські землі. Хоча Володимир Великий і відкинув пропозицію прийняти І., присутність його прибічн. при княжому дворі, їхній статус, рівний послам Риму та Візантії, свідчать про певний вплив І. в Україні-Русі. Очевидно і полеміка, яку вів митрополит Іларіон Київський з прихильн. І., була цілком толерантною. В 11-13 ст. в Україні працювали відомі талмудисти і знавці Каббали – Мойсей Київський, Іса Чернігівський, Ісаак Руський. Помітні позиції посідали євреї у Галицько-Волинському князівстві. Могутній розвиток І. в Україні пов’язаний із прибуттям сюди євреїв з Німеччини, вигнаних імператором Максиміліаном І. На 1356 припадає найдавн. згадка про єврейськ. громаду у Львові, 1404 – Дрогобичі, 1410 – Луцьку та ін. містах. Після Люблінської унії 1569 присутн. євреїв в Україні розширюється, напр. в 16 ст. вони вже побудували велику кількість синагог. Трагедія українськ. єврейства 17-18 ст. зумовила активні реліг. пошуки, посилила месіанські очікування, сприяла розвиткові хасидизму. Реліг. життя євреїв України відбувається на тлі різноманіт. обмежень, гонінь з боку дух-ва та т.зв. “кривавих навітів” – звинувачень у використанні крові християн у ритуальних цілях. З 19 ст. серед єврейськ. інтелігенції посилюється рух за переустрій традиц. побуту, перегляд “талмудичної архаїки”, широке просвітництво і реформу І., яка, однак, не набула в Україні значного поширення. Після 1917 І. в У. поділив долю ін. реліг. орг-ій. Після унезалежнення України було створено умови для відродження нац.-культ. і реліг. життя євреїв. У срд. 90-х р. в Україні діяло близько 120 єврейськ. культурологіч. т-ств, понад 70 реліг. Громад, які підпорядковані двом керівним об”єднанням – релігійних громад іудейського віровизнання України та іудейських релігійних організацій України. Єленський Віктор

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

You may also like

Закон про секти. Українська Асоціація Релігієзнавців реагує на проєкт закону.
1

Лист-звернення УАР  Інформаційний простір України збурила новина про те, що Комітет Верховної Ради з питань соціальної політики та ...
Read More
ДЕРЖАВА І ЦЕРКВА В НОВІТНІЙ ІСТОРІЇ УКРАЇНИ. Збірник наукових статей Випуск VІІ
ДЕРЖАВА І ЦЕРКВА В НОВІТНІЙ ІСТОРІЇ УКРАЇНИ. Збірник наукових статей Випуск VІІ
0

«ПАТРІАРШИЙ І СИНОДАЛЬНИЙ ТОМОС НАДАННЯ АВТОКЕФАЛЬНОГО ЦЕРКОВНОГО УСТРОЮ ПРАВОСЛАВНIЙ ЦЕРКВI В УКРАЇНІ»: СТРУКТУРУВАННЯ ПРОСТОРУ ВІДНОСИН ДЕРЖАВИ Й ЦЕРКВИ. ...
Read More
Від пророцтв у релігії до прогнозування в релігієзнавстві: історія, теорія, перспективи
Від пророцтв у релігії до прогнозування в релігієзнавстві: історія, теорія, перспективи
0

ВСТУП ГЛАВА 1. Проблема майбутнього у філософсько-релігієзнавчому дискурсі ГЛАВА 2. Релігійні концепції майбутнього як об’єкт аналізу ГЛАВА 3. ...
Read More

No Comment

You can post first response comment.

Leave A Comment

Please enter your name. Please enter an valid email address. Please enter a message.

Дякуємо!

Тепер редактори знають.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/uars/web/ure-online.info/public_html/wp-includes/functions.php on line 4669

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/uars/web/ure-online.info/public_html/wp-includes/functions.php on line 4669