(1509-1564) – один з діячів Реформації, засновник кальвінізму. Народився у Франції, освіту здобув у найкращих університетах Парижа та Орлеана, перебував під впливом ідей християнського гуманізму. Від 1534 бере участь у Реформації, від переслідувань змушений втікати до Швейцарії. Тут у 1536 з’являється його основна праця “Настановлення християнської віри” (остаточна редакція – від 1559), яка теологічно обгрунтувала Реформацію. Поруч з традиційними богословськими положеннями протестантизму К. зосереджував увагу на вченні про абсолютний характер провіденціалізму та мирський аскетизм, сакралізував трудову діяльність як форму служіння Богові, обгрунтував вищість духовної влади над світською, а також необхідність організаційної будови церкви як союзу самоуправних громад. Від 1541 К. розпочинає активну реформаторську діяльність у Женеві, водночас відбувається еволюція його поглядів до догматизму і крайньої нетерпимості щодо ідейних та політичних опонентів. У 1553 за звинуваченням в антитринітаризмі в Женеві було страчено М.Сервета, а вже до 1555 за наказом К. було фізично знищено або вигнано з міста всю опозицію. Насаджуючи жорстокий диктат і контроль церкви у всіх сферах життєдіяльності городян, К. перетворює Женеву на притулок для переслідуваних протестантів з усієї Європи, у 1559 засновує тут протестантський університет, місто стає духовним центром протестантизму. Кочан Наталія

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

You may also like

РЕЛІГІЙНІ ІДЕНТИЧНОСТІ В ЇХ СУТНОСТІ І КОНФЕСІЙНИХ ВИЯВАХ: український контекст
РЕЛІГІЙНІ ІДЕНТИЧНОСТІ В ЇХ СУТНОСТІ І КОНФЕСІЙНИХ ВИЯВАХ: український контекст
0

ВСТУП (Л. Филипович) Частина 1. РЕЛІГІЙНА ІДЕНТИЧНІСТЬ В ЇЇ РЕЛІГІЄЗНАВЧОМУ ОСМИСЛЕННІ Розділ перший. РЕЛІГІЙНА ТА КОНФЕСІЙНА ІДЕНТИЧНОСТІ: СПІВВІДНОШЕННЯ ...
Read More

No Comment

You can post first response comment.

Leave A Comment

Please enter your name. Please enter an valid email address. Please enter a message.

Дякуємо!

Тепер редактори знають.