душа дівчини, що померла наглою смертю, найчастіше – утоплениці. Образ малодосліджений. Варіант назви “навки” вказує на належність М. до потойбічного світу. У білорусів Полісся й нині існує повір’я, що М. (русалкою) стає будь-яка жінка, що померла на свято Русалій. З М. також тісно пов’язані потерчата – душі мертвонароджених дітей або тих, що померли одразу після народження. Етимологія слова “потерчата” вказує на те, що це втрачені діти (пор. старослов. “потеря”). Не даремно у святі русалій брали участь лише дорослі жінки (молодиці), дівчата до цих обрядів не допускалися. Вірогідно, давніше це було поминальне свято жінок, які втратили дітей. На це також вказують жертвопринесення цього дня – полотно, рушники, сорочки. М., як і русалки, є польові, гірські, річкові (“берегині”). Лозко Галина

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

You may also like

РЕЛІГІЙНІ ІДЕНТИЧНОСТІ В ЇХ СУТНОСТІ І КОНФЕСІЙНИХ ВИЯВАХ: український контекст
РЕЛІГІЙНІ ІДЕНТИЧНОСТІ В ЇХ СУТНОСТІ І КОНФЕСІЙНИХ ВИЯВАХ: український контекст
0

ВСТУП (Л. Филипович) Частина 1. РЕЛІГІЙНА ІДЕНТИЧНІСТЬ В ЇЇ РЕЛІГІЄЗНАВЧОМУ ОСМИСЛЕННІ Розділ перший. РЕЛІГІЙНА ТА КОНФЕСІЙНА ІДЕНТИЧНОСТІ: СПІВВІДНОШЕННЯ ...
Read More

No Comment

You can post first response comment.

Дякуємо!

Тепер редактори знають.