різновид “духовних християн”, що появилися в центр. Росії в кін. 60-х рр. 18 ст. як протест проти підтриманих православною церквою соціальних засад кріпосництва. З питання походження назви секти існують різні версії. Одні пояснюють це поселенням М. на річці Молочній, інші тим, що М. під час посту п’ють молоко, треті тим, що засновник секти С.Уклеїн називав віровчення М. “молоком духовним”. Важливим джерелом М. була містич. книга німця Юнга-Штиллінга “Переможна повість християнської віри”, в якій описується “діяльність” антихриста в правосл. і катол. церквах. М. заперечували правосл. церк. ієрархію, чернецтва, ікони, мощі, поклоніння святим. Христ. таїнства вони витлумачують духовно. Хрещення у М. не “водне”, а “духовне”, яке полягає в каятті. Єдиним джерелом істини є витлумачена в алегоричному й етичному смислі Біблія. Вчення М. – це звільнений від церковно-каноніч. норм деїзм. Догмат про троїстість Бога М. подають символічно: Бог-Отець – пам’ять, Бог-Син – розум, Бог-Дух Святий – воля. М. вірять в тисячолітнє царство, пророкують пришестя Ільї й Єноха. Сенс життя людини М. вбачають в духовному відродженні, в розкритті закладеного Богом в людину доброго начала. З протестантизмом М. зближувала ідея “спасіння вірою” і відмова від священиків як посередників між Богом і людиною. Роль служителів культу в М. виконують старці (пресвітери). Культ в секті простий – спів духовних пісень і прослуховування проповідей під час молитовних зборів, М. уникають розважливих заходів, не палять і не вживають алкоголю. М. були однією з найбільших правосл. сект. Вони нараховували понад мільйон своїх послідовників. Царизм, зарахувавши М. до “шкідливих сект”, переслідував їх. М. вимушені були виїхати на Кавказ, в Сибір, Таврійську губ., навіть в Америку. З часом М. поділилися на ряд напрямів: духовні М., М.-суботники, М.-воскресники, М.-максималісти та ін. Кількість послідовників секти поступово скорочувалася. Нині громади М. діють на Кавказі, в Молдові. В Україні М. є 5 громад в Запорізькій і Донецькій областях. Колодний Анатолій

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

You may also like

Закон про секти. Українська Асоціація Релігієзнавців реагує на проєкт закону.
1

Лист-звернення УАР  Інформаційний простір України збурила новина про те, що Комітет Верховної Ради з питань соціальної політики та ...
Read More
ДЕРЖАВА І ЦЕРКВА В НОВІТНІЙ ІСТОРІЇ УКРАЇНИ. Збірник наукових статей Випуск VІІ
ДЕРЖАВА І ЦЕРКВА В НОВІТНІЙ ІСТОРІЇ УКРАЇНИ. Збірник наукових статей Випуск VІІ
0

«ПАТРІАРШИЙ І СИНОДАЛЬНИЙ ТОМОС НАДАННЯ АВТОКЕФАЛЬНОГО ЦЕРКОВНОГО УСТРОЮ ПРАВОСЛАВНIЙ ЦЕРКВI В УКРАЇНІ»: СТРУКТУРУВАННЯ ПРОСТОРУ ВІДНОСИН ДЕРЖАВИ Й ЦЕРКВИ. ...
Read More
Від пророцтв у релігії до прогнозування в релігієзнавстві: історія, теорія, перспективи
Від пророцтв у релігії до прогнозування в релігієзнавстві: історія, теорія, перспективи
0

ВСТУП ГЛАВА 1. Проблема майбутнього у філософсько-релігієзнавчому дискурсі ГЛАВА 2. Релігійні концепції майбутнього як об’єкт аналізу ГЛАВА 3. ...
Read More

No Comment

You can post first response comment.

Leave A Comment

Please enter your name. Please enter an valid email address. Please enter a message.

Дякуємо!

Тепер редактори знають.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/uars/web/ure-online.info/public_shtml/wp-includes/functions.php on line 4757

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/uars/web/ure-online.info/public_shtml/wp-includes/functions.php on line 4757