складова похоронного культу, вміщує обрядові дії та ритуальні норми поведінки, що мають забезпечити успішний перехід душі померлого в загробний світ та охорону живих від можливого шкідливого впливу духу покійного. Структурно П.в. складається зі сповіщення про смерть (елементи трауру в одязі, завішування дзеркал, зміна форми привітання і т.ін.), підготовки померлого до похорону (обмивання, вбрання, читання молитов, відспівування), прощання з покійним (плачі, голосіння, похоронні ігри) та поховання, яке закінчується поминальним обідом з обов’язковими ритуальними стравами. На хід П.в. може впливати соціальний стан померлих: похорон неодружених з виконанням весільних звичаїв і обрядів (весільний поїзд, запрошення бояр та дружок, обрання нареченого чи нареченої з числа живих і т.ін.), похорон відьм і упирів з дотриманням охоронної символіки (вбиття осикового кілка в груди, посипання очей чи могили маком тощо). Сучасна П.в. є комплексом церковних і народних поховальних традицій та громадського поховального обряду (музичний супровід духовим оркестром, використання державної символіки, виголошення промов, спорудження надмогильних монументів). П.в. характерна для різних релігійних систем, але в кожній з них вирізняється особливостями соціонормативної культури та релігійно-побутової символіки і атрибутики. Бучма Олег
"
А
Б
В
Г
Д
Е
Є
Ж
З
І
Й
К
Л
М
Н
О
П
Р
С
Т
У
Ф
Х
Ц
Ч
Ш
Щ
Ю
Я
No Comment
You can post first response comment.