(від лат. prae – до, перед і anima – душа) – одна з теорій ранніх форм релігії, висунута в кінці 19 – на початку 20 ст. Р.Мареттом, К.Прейсом, Ф.Фіркандом, Д.Кінгом та ін. дослідниками. Виникла як реакція на анімістичну теорію походження релігії (Див. Анімізм), згідно з якою віра в душу є найдавнішою формою релігії, її “мінімумом”. Преанімісти підкреслювали виняткову роль емоцій у виникненні вірувань і вважали, що вірі в душу передують неусвідомлювані імпульси психіки, породжуючи уявлення про надприродну, безлику духовну силу – “ману”, яка керує світом. Насправді ж уявлення про надприродну духовну силу не передують вірі в душу, а розвивають її. Точки зору П. на походження релігії дотримувалися також Е.Дюркгейм та Л.Леві-Брюль, пізніше Р.Рілз, Х.Хаєр, на думку яких “безлика духовна сила” є найдавнішою категорією надприродного, виникає дологічно, аффективним чином. Це не лише суперечило дійсній картині ранніх форм вірувань (Див. Фетишизм, Тотемізм, Анімізм), а й безпідствано заперечувало роль мислення і фантазії у формуванні релігійних уявлень. Лобовик Борис

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

You may also like

РЕЛІГІЙНІ ІДЕНТИЧНОСТІ В ЇХ СУТНОСТІ І КОНФЕСІЙНИХ ВИЯВАХ: український контекст
РЕЛІГІЙНІ ІДЕНТИЧНОСТІ В ЇХ СУТНОСТІ І КОНФЕСІЙНИХ ВИЯВАХ: український контекст
0

ВСТУП (Л. Филипович) Частина 1. РЕЛІГІЙНА ІДЕНТИЧНІСТЬ В ЇЇ РЕЛІГІЄЗНАВЧОМУ ОСМИСЛЕННІ Розділ перший. РЕЛІГІЙНА ТА КОНФЕСІЙНА ІДЕНТИЧНОСТІ: СПІВВІДНОШЕННЯ ...
Read More

No Comment

You can post first response comment.

Leave A Comment

Please enter your name. Please enter an valid email address. Please enter a message.

Дякуємо!

Тепер редактори знають.