погляди, згідно яких право цілковито визначене самою природою і закладене в розумі людини. Всі теорії, що грунтуються на понятті П.п., протиставили існуючому правопорядку “громадянського закону” ідеальний “природний устрій”. Ідея П.п. виникла ще в давні часи. Так, у вченні даосизму наявна вимога невтручання правителів у природний хід речей і дотримання природного закону дао. В античному світу софісти, стоїки, а також Сократ, Платон, Аристотель розглядали П.п. як моральну Ідею. Зокрема стоїки висунули вчення про вічні, незмінні норми природи, яких мають дотримуватися люди в своїй поведінці. В основі цих норм лежить, нібито, розум природи. Представники християн. думки Августин, Фома Аквінський та ін. виводили правов. норми із “божеств. закону”, закладеного, нібито, в людину Богом під час її сотворіння. Вперше систематизував і оприлюднив теорію П.п. голланд. юрист Гуго Гроцій в книзі “Про право війни і миру” (1625). Вчення про П.п. було видкинуте мислителями-позитивістами Контом і Спенсером, але воно знову було відроджене в соціальній доктрині католицизму. Ж.Дабен, Ж.Марітен та ін. катол. теоретики вважають, що суспільн. устрій грунтується на задуманному богом “природн. законі”. Филипович Людмила

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

You may also like

No Comment

You can post first response comment.

Leave A Comment

Please enter your name. Please enter an valid email address. Please enter a message.

Дякуємо!

Тепер редактори знають.