зібрання вищого духовенства із делегованих представників христ. помісних церков, на яких опрацьовувалася і ухвалювалася система віровчення і культу, формувалися канони, богослужебні правила. В.с. спочатку скликалися і проводилися за ініціативою візант. імператорів, які головували на них і надавали їх рішенням статусу церк. законів. І В.с., Нікейський (325), прийняв у першій редакції Символ віри, засудив як єресь аріанство, опрацював 20 канонів. ІІ В.с., Константинопольський (321), доповнив і уточнив С.в., зокрема догмат про Трійцю, надав Константинопольському патріарху другу після римського папи перевагу перед іншими єпископами. ІІІ В.с., Ефеський (431), засудив несторіанство і визнав Діву Марію Богородицею. IV В.с., Халкідонський (451), засудив монофізитство, ухвалив формулу про І.Христа як Боголюдину, що має два єства, але одну іпостась. Після цього відбувся поділ християн на халкідонців і монофізитів. V В.с., ІІ Константинопольський (533), засудив “трьох глав” – богословів Феодора Мапсуестського, Феодорита Кирського та Іву Едеського, які не вважали Христа Боголюдиною, а Марію – Богоматір’ю і підтримували несторіанство. Засуджено як єресь вчення Оригена. VІ В.с., ІІІ Константинопольський (680-681), знову засудив як єресь монофізитство, відновив мир з папством. VІІ В.с., ІІ Нікейський (787), засудив іконоборство і ухвалив шанування ікон і хреста. У 869-870 ІV Константинопольський собор виявив гострі суперечності між захід.христ. і схід.христ. церквами. Православ’я і католицизм, які оформилися як окремі течії християнства в 11 ст., оцінюють ІV Константинопольський собор по-різному: католики визнають його як VІІІ В.с., а православні не визнають, тому що його рішення були спрямовані проти політики Константинопольського патріарха Фотія. Наступні В.с. скликалися уже римськими папами після поділу церков. Яроцький Петро

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

You may also like

РЕЛІГІЙНІ ІДЕНТИЧНОСТІ В ЇХ СУТНОСТІ І КОНФЕСІЙНИХ ВИЯВАХ: український контекст
РЕЛІГІЙНІ ІДЕНТИЧНОСТІ В ЇХ СУТНОСТІ І КОНФЕСІЙНИХ ВИЯВАХ: український контекст
0

ВСТУП (Л. Филипович) Частина 1. РЕЛІГІЙНА ІДЕНТИЧНІСТЬ В ЇЇ РЕЛІГІЄЗНАВЧОМУ ОСМИСЛЕННІ Розділ перший. РЕЛІГІЙНА ТА КОНФЕСІЙНА ІДЕНТИЧНОСТІ: СПІВВІДНОШЕННЯ ...
Read More

No Comment

You can post first response comment.

Leave A Comment

Please enter your name. Please enter an valid email address. Please enter a message.

Дякуємо!

Тепер редактори знають.