Вступ. Юрій Мулик-Луцик як мислитель православної діаспори (А.Колодний і С.Ярмусь)
Розділ І РЕЛІГІЯ В ЇЇ СУТНОСТІ Й ХРИСТИЯНСЬКОМУ ВИЯВІ
- Релігія без релігії
- Роздвоєння людини
- Добро і зло в життєдіяльності людини
- Добро і зло в їх сутності
- Добро і зло в літературі
- За християнське розуміння мучеництва і геройства
- Старо-церковно-слов’янська мова релігійного культу:
Вступ. Релігійне та філологічне.- Ієратична категорія:
● Лінгвістичні заложення.
● Релігійна аперцепція ст.-церк.- слов. мови.
● Екзистенція. - Три модуси релігійної аперцепції:
● Магічний модус.
● Містичний модус.
● Естетичний модус. - Розуміння в релігії:
● Норми Святого Письма.
● Біо-психологічний фактор в культі.
● Диспозиції до культу в старих словах слов’ян.
● Негація зрозумілості.
● Розвиток розуміння ст.-церк.-слов. мови.
● Процес релігійної перцепції:- Душевне розуміння
- Перезначевлення
- Релігійна релевантність фонології
- Асоціативна кляса слова
- Імманентна проблема розуміння
- Трансцендентна вітальність.
- Релігійно-національний діалект.
- Закінчення. Спір щодо Кирило-Мефодієвської мови.
- Ієратична категорія:
- Біо-психологічний вимір потоку часу
- Сенс євангельської фрази Lagen glossais
- Місія релігійної мови
Розділ ІІ ХРИСТИЯНСТВО В ІСТОРІЇ УКРАЇНИ
- Православ’я в його сутності
- Механізм постання автокефальних церков в його досвіді для українських православних спільнот
- Володарі Руси-України були імператорами.
- Мотиви прийняття Україною християнства із Візантії:
- Україна була охрещена в Православ’я.
- Історія хрещення України у світлі Володимирової імперської візи Київської Русі.
- Християнсько-культурний аспект мотивів прийняття Україною християнства із Візантії.
- Початки емансипації Української Церкви.
- Берестейська Унія і відновлення православної ієрархії під польською займанщиною:
● Передісторія Берестейської Унії.
● Текст Артикулів Берестейської Унії.
● Перший український переклад тексту 33 Артикулів Берестейської Унії.
● «Універсал» із наказом Сигізмунда ІІІ карати противників Берестейської Унії.
● Справа догмату про походження Святого Духа в акті Берестейської Унії. - Унія після упадку історичної Польщі. Латинізація і полонізація українців-уніатів.
- Включення Української Православної Церкви в Московський Патріархат.
- Постання Української Греко-Православної Церкви в Канаді:
● Український народ прийняв християнство у православному віросповіданні.
● Справа акту Берестейської Унії в історії процесу зародження і розвитку ідеї заснування ГПЦ в Канаді.
Розділ ІІІ ХРИСТИЯНСТВО І ЖИТТЯ.
- Церква і життя.
- Про відношення християнства до поступу науки.
- Між культом «браку єдності» і полоном конформізму «єдності».
- Загроза несерйозності «екуменізму».
Розділ ІV ХРИСТИЯНСТВО В НАЦІОНАЛЬНОМУ БУТТІ.
- До питання суті духової етнічної субстанції.
- Між націоналістичним та універсальним.
- Між етнізмом та інтернаціоналізацією у добу міжнародних «поєднань» і «об’єднань».
- Оборона національного духу — це не «релігійна боротьба».
- Наша Церква і наша національність.
- Абстрактні і конкретні методи національного збереження.
Розділ V ДУХОВНІ ДІЯЧІ РЕЛІГІЙНОЇ ІСТОРІЇ УКРАЇНИ.
- Україна — колиска християнського мислительства на слов’янському Сході:
● Джерела і вияви києво-мислительного духу.
● Християнсько-культурна місія Києво-Могилянської Академії.
● Сковорода — найбільший філософ слов’янського Сходу. - Шевченко і Церква:
Вступ. Шевченко був віруючим чи атеїстом?
1. Закулісна акція проти Шевченка на церковному грунті.
2. Церковні й політичні аспекти похорону Шевченка.
3. Культ Шевченка і перший явний наступ на нього з боку церковних сфер.
4. Перший прилюдний виступ Російської Православної Церкви проти Шевченка.
5. Протишевченківська заява єпископа Гр.Хомишина.
6. Релігійно-апологетична Шевченкіана.
Закінчення. Розмежування культу Кобзаря. - До мети й методів дослідження мови творів Тараса Шевченка (на матеріалі мовних квазі-пометеїзмів):
1. Стан предмету в минулому і сучасному.
2. Народна мова і граматика.
3. Стилістичні квазіпометеїзми.
4. Теодицея.
5. Гіперболічно-припустові синтаксичні конструкції.
6. Інтимізація.
Закінчення. Вивчати у зв’язках з життям. - Потреби Української Гоголіани.
- Філософські методи наукової праці митрополита Іларіона:
а. Методологія — невід ємний ʼ елемент наукової діяльності митрополита.
б. Мета і методологія наукової діяльності.
в. Правда в світогляді митрополита.
г. Принципи досліджень митрополита.
д. Митрополит Іларіон як історик.
е. Наука має свою мету.
є. Ставленння митрополита до історичної правди.
ж. Формальна і філософська методологія.
з. Міркування про методологію (факти, пізнання фактів, плюралізм, час, причини, наслідки).
и. Правда — основа визволення. - Осамітнений релігійний мислитель — митрополит Іларіон (Огієнко)
Біобібліографія професора Юрія Мулика-Луцика
Вибраний список праць Юрія Мулика-Луцика (склала Л.Филипович)
No Comment
You can post first response comment.