(від лат. Societas Jesu – Товариство Ісуса) – члени катол. чернечого ордену, заснованого в Парижі в 1534 іспанцем Ігнатієм Лойолою. Затверджений папою Павлом ІІІ в 1540. Для ордену Є. характерна жорстка дисципліна, беззаперечне підпорядкування орденському начальству і покірність папі римському. Орден Є. виведений із-під єпископської юрисдикції. Від початку свого існування Товариство Ісуса намагалося давати своїм членам всебічну освіту. У 16 ст. церква, якій загрожували внутрішні суперечності і натиск Реформації, доручила Є. створення міцної системи теологічно-апологетичного захисту. Є. за короткий час стали могутньою релігійно-ідеологічною, політ. і економічн. силою, з якою папи вимушені були рахуватися. Як “орден учених” вони отримали під своє керівництво після Тридентського собору духовні семінарії. Заснували Є. і власні навчальні заклади, в яких навчали і виховували духовенство з тих країн, яким особливо загрожувала “схизма”. Зрештою, Є. перетворилися в монополістів у галузі освіти і виховання в Західних країнах. У 17 і 18 ст. відігравали велику роль в європ. політиці. Під натиском королів Португалії, Іспанії і Франції і побоюючись зростаючої могутності ордена, папа Климент ХІУ (1769-1774) прийняв у 1773 рішення про його розпуск. Постановою папи Пія УІІ (1800-1823) в 1814 Товариство Ісуса було відновлено. Нині орден Є. наймогутніший чернечий орден в катол. церкві, який активно впливає на різнобічні напрями її діяльності. Орден складається із 9 асистенцій, що охоплюють різні регіони світу і керівництво над якими здійснюється Генеральною радою. Останній належить повнота влади в ордені, який очолюється генералом. Товариство Ісуса нині нараховує 35 тис. членів. Видає понад 1 тис. газет і журналів, що виходять 50 мовами святу загальним тиражем 150 млн. примірників. Має 33 власні університети і 200 шкіл різного типу. Яроцький Петро

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

You may also like

РЕЛІГІЙНІ ІДЕНТИЧНОСТІ В ЇХ СУТНОСТІ І КОНФЕСІЙНИХ ВИЯВАХ: український контекст
РЕЛІГІЙНІ ІДЕНТИЧНОСТІ В ЇХ СУТНОСТІ І КОНФЕСІЙНИХ ВИЯВАХ: український контекст
0

ВСТУП (Л. Филипович) Частина 1. РЕЛІГІЙНА ІДЕНТИЧНІСТЬ В ЇЇ РЕЛІГІЄЗНАВЧОМУ ОСМИСЛЕННІ Розділ перший. РЕЛІГІЙНА ТА КОНФЕСІЙНА ІДЕНТИЧНОСТІ: СПІВВІДНОШЕННЯ ...
Read More

No Comment

You can post first response comment.

Leave A Comment

Please enter your name. Please enter an valid email address. Please enter a message.

Дякуємо!

Тепер редактори знають.