(від тибетськ. – вищий, небесний) – спочатку так називалися вищі ієрархи ламаїстської церкви в тибеті, опісля – всі буддистські ченці в Монголії, Бурятії, Туві, Тибеті. Серед лам існує чітка субординація: суворістю чернечих обітниць вони поділялись на вищих – гелун, середніх – гецул та нижчих – баньді. Реліг. диференціації відповідала соціальна, що була підкріплена матеріальною, майновою різницею: існували вищий Л. (хубілган, хутухта, ге ген, хамбо-лама та ін.) і рядовий Л. вважався представником Будди на землі, а вищий – втіленням будд і бодхисатв, безгрішним і непогрішимим. Він наділявся надприродними властивостями і здатністю спілкуватися з неземним світом. Филипович Людмила

You may also like

Відділення релігієзнавства ІФ НАН України і державні органи влади у сфері релігії: історія взаємин та основні напрямки співпраці (до 100-річчя Національної Академії наук України)
0

Колодний Анатолій Филипович Людмила Відділення релігієзнавства ІФ НАН України і державні органи влади у сфері релігії: історія взаємин ...
Read More
РЕЛІГІЯ У ЇЇ СКЛАДОВИХ І ПРОЦЕСАХ ЇХ ОСУЧАСНЕННЯ
РЕЛІГІЯ У ЇЇ СКЛАДОВИХ І ПРОЦЕСАХ ЇХ ОСУЧАСНЕННЯ
0

Вступ Від усталеності до сучасних трансформацій релігійного комплексу (А.Колодний). Глава І Віроповчальний елемент релігійного феномену в особливостях його конфесійного різноманіття ...
Read More
Міжнародна діяльність українських релігієзнавців
0

Л.Филипович Міжнародна діяльність українських релігієзнавців Анотація: Стаття написана на основі звіту, який підготували співробітники Відділення релігієзнавства за 2013-2017 рр., ...
Read More

No Comment

You can post first response comment.

Leave A Comment

Please enter your name. Please enter an valid email address. Please enter a message.

Дякуємо!

Тепер редактори знають.