(від лат. janua – двері, ворота) – у давньо-римськ. міфології і релігії бог дверей, входів та виходів. Під його захистом кожний нібито входив у будинок або місто і виходив з них. Тому Я. мав у руці ключ, яким він закривав і відкривав двері. Його зображення, які вивішувалися біля дверей і в проходах, мали два обличчя, обернуті в протилежні боки, з яких одне дивилося на зовні, інше – в середину. Але Я. не лише бог входу в розумінні місця, а й бог часу і всякої діяльності, тобто бог початку і починання в широкому смислі слова. Як бог початку часового виміру, він кожного ранку закликався жерцями відкрити ворота Олімпу, а увечері – закрити їх. Я. був присвячений перший місяць року і перший день року був його головним святом. Місяць, присвячений Я., й понині зберіг подеколи назву Января. Святкування Нового року з 1 ст. до н.е. злилося з святом на честь Я. Особливо урочисте вшанування Я. відбувалося перед початком війни, коли військо виходило в поле через відкриті ворота. Римські моряки вважали Я. своїм покровителем. В Римі було декілька храмів Я. Хоч в ієрархії римських богів Я. належала перша роль, але його культ там не був надто популярним. Колодний Анатолій

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

You may also like

Закон про секти. Українська Асоціація Релігієзнавців реагує на проєкт закону.
1

Лист-звернення УАР  Інформаційний простір України збурила новина про те, що Комітет Верховної Ради з питань соціальної політики та ...
Read More
ДЕРЖАВА І ЦЕРКВА В НОВІТНІЙ ІСТОРІЇ УКРАЇНИ. Збірник наукових статей Випуск VІІ
ДЕРЖАВА І ЦЕРКВА В НОВІТНІЙ ІСТОРІЇ УКРАЇНИ. Збірник наукових статей Випуск VІІ
0

«ПАТРІАРШИЙ І СИНОДАЛЬНИЙ ТОМОС НАДАННЯ АВТОКЕФАЛЬНОГО ЦЕРКОВНОГО УСТРОЮ ПРАВОСЛАВНIЙ ЦЕРКВI В УКРАЇНІ»: СТРУКТУРУВАННЯ ПРОСТОРУ ВІДНОСИН ДЕРЖАВИ Й ЦЕРКВИ. ...
Read More
Від пророцтв у релігії до прогнозування в релігієзнавстві: історія, теорія, перспективи
Від пророцтв у релігії до прогнозування в релігієзнавстві: історія, теорія, перспективи
0

ВСТУП ГЛАВА 1. Проблема майбутнього у філософсько-релігієзнавчому дискурсі ГЛАВА 2. Релігійні концепції майбутнього як об’єкт аналізу ГЛАВА 3. ...
Read More

No Comment

You can post first response comment.

Leave A Comment

Please enter your name. Please enter an valid email address. Please enter a message.

Дякуємо!

Тепер редактори знають.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/uars/web/ure-online.info/public_html/wp-includes/functions.php on line 4669

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/uars/web/ure-online.info/public_html/wp-includes/functions.php on line 4669