стихійно сформовані під впливом безпосереднього життєвого досвіду людей погляди і судження, які загалом відповідають дійсному порядку речей, правдиво відображають навколишній світ. Водночас З.г. містить в собі й передсуди, помилки та ілюзії, що сприймаються людьми у конкретну епоху як істинні знання. Здатний легко спростувати все те, що явно суперечить життєвому досвіду людей, він надає думці організованості, чіткості, визначеності. Апелюючи до “істини фактів”, З.г. може сприяти абсолютизації суб’єктивних моментів процесу пізнання, а відтак – і формуванню гносеологічних передумов релігійних уявлень. Загалом З.г. з властивими йому способом мислення та змістовними характеристиками є невід’ємною складовою духовного обличчя людини, важливим елементом її світогляду й життєвих установок; в ньому зосереджене все те, що становить основу культури суспільсва. В історії суспільної думки З.г. нерідко картали і водночас шукали в ньому підтримки прихильники різних філософських течій, адепти релігійної віри й вільнодумства, представники природничонаукового знання. Розбіжність оцінок З.г. пов’язана не тільки з відмінностями ідейних позицій тих, хто звертався до нього, а й з суперечливою природою цього явища. Шадурський Василій

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

You may also like

РЕЛІГІЙНІ ІДЕНТИЧНОСТІ В ЇХ СУТНОСТІ І КОНФЕСІЙНИХ ВИЯВАХ: український контекст
РЕЛІГІЙНІ ІДЕНТИЧНОСТІ В ЇХ СУТНОСТІ І КОНФЕСІЙНИХ ВИЯВАХ: український контекст
0

ВСТУП (Л. Филипович) Частина 1. РЕЛІГІЙНА ІДЕНТИЧНІСТЬ В ЇЇ РЕЛІГІЄЗНАВЧОМУ ОСМИСЛЕННІ Розділ перший. РЕЛІГІЙНА ТА КОНФЕСІЙНА ІДЕНТИЧНОСТІ: СПІВВІДНОШЕННЯ ...
Read More

No Comment

You can post first response comment.

Leave A Comment

Please enter your name. Please enter an valid email address. Please enter a message.

Дякуємо!

Тепер редактори знають.