один з основних індуїст. богів, природа якого суперечна. Він одночасно вважається і милостивим творцем життя, і страшним богом знищення. Вшанування Шиви як вищого божества (шиваїзм) бере свій початок від давнішого культу доарійського населення долини Інда. Прототипом Ш. тут виступав бог-покровитель скотарів і мисливців. У ведич. релігії цей бог був відомий як бог Рудра. Пізніше Рудра під ім’ям Ш. зайняв провідне місце в брахманізмі, опісля – в індуїзмі. Його послідовники, визнаючи зміни всього у Всесвіті, творення світу Ш. в процесі танцю, відкидають будь-яку змінність головного божества. Іконографічно Ш. зображується чотирьохрукою людиною, що танцює у вогняному колі. Ш. з давніх часів вшановується також у вигляді фалічного символу (лінга). Культ лінгаятів і досі зберігся в Індії. Филипович Людмила
No Comment
You can post first response comment.