(митрополит Іларіон) (1882-1972) – видатний український вчений-богослов, церковний, державний і культурний діяч. Причетний до створення разом з архієпископом Олексієм (Дородницею) в 1917 Всеукраїнської Церковної Ради, яка ініціювала проведення в січні 1918 Всеукраїнського Церковного Собору, покликаного вирішити долю Православної Церкви в Україні. З доповіддю на Соборі “Відродження Української Церкви” виступив О. Працюючи на посаді міністра ісповідань в уряді Української Народної Республіки (1920-1921), О. відзначився діяльністю з українізації церковно-релігійного життя, відродження Українського Православ’я. Під час польської еміграції вчений опікувався Українською Церковною Радою, яка мала на меті утворення Автокефальної Православної Церкви. В 1940 О. завершив переклад Біблії українською мовою. Цього ж року він був висвячений архієпископом Холмським і Підляським. Багатоманітна практична робота владики Іларіона в Холмській Єпархії з надання церковному життю національного характеру потребує свого узагальнення. З 1947 О. в Канаді. Тут в 1951 його було обрано Первоієрархом Української Греко-Православної Церкви з титулом “митрополит Вінніпегу і всієї Канади”. І тут О. працює над розбудовою Церкви в дусі Українського Православ’я. Окрім виконання своїх душпастирських функцій, митрополит Іларіон продовжував свою наукову діяльність. Його науковий здобуток становить більше тисячі творів. Серед них “Дохристиянські вірування українського народу”, “Кирило і Мефодій”, “Українська Церква”, “Ідеологія Української Церкви”, “Українська патрологія”, “Біблійні студії” та ін. Саме О. чітко визначив ті риси, які характеризують Українське Православ’я, а саме: демократизм, соборноправність, євангелістскість, побутовість. В його працях дістало обгрунтування питання мови церковно-релігійного життя, ролі Церкви в культурному житті нації, християнського екуменізму. Митрополит переклав українською мовою більше сорока богословських праць, був засновником в Канаді Науково-Богословського Товариства. В Україні до недавна ім”я О. було в забороні, його науковий здобуток не досліджувався. В 1992 Інститут філософії НАН України започаткував Огієнківські читання. Утворено Всеукраїнське Огієнківське товариство. Перевидаються твори вченого-богослова. Колодний Анатолій

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

You may also like

Закон про секти. Українська Асоціація Релігієзнавців реагує на проєкт закону.
1

Лист-звернення УАР  Інформаційний простір України збурила новина про те, що Комітет Верховної Ради з питань соціальної політики та ...
Read More
ДЕРЖАВА І ЦЕРКВА В НОВІТНІЙ ІСТОРІЇ УКРАЇНИ. Збірник наукових статей Випуск VІІ
ДЕРЖАВА І ЦЕРКВА В НОВІТНІЙ ІСТОРІЇ УКРАЇНИ. Збірник наукових статей Випуск VІІ
0

«ПАТРІАРШИЙ І СИНОДАЛЬНИЙ ТОМОС НАДАННЯ АВТОКЕФАЛЬНОГО ЦЕРКОВНОГО УСТРОЮ ПРАВОСЛАВНIЙ ЦЕРКВI В УКРАЇНІ»: СТРУКТУРУВАННЯ ПРОСТОРУ ВІДНОСИН ДЕРЖАВИ Й ЦЕРКВИ. ...
Read More
Від пророцтв у релігії до прогнозування в релігієзнавстві: історія, теорія, перспективи
Від пророцтв у релігії до прогнозування в релігієзнавстві: історія, теорія, перспективи
0

ВСТУП ГЛАВА 1. Проблема майбутнього у філософсько-релігієзнавчому дискурсі ГЛАВА 2. Релігійні концепції майбутнього як об’єкт аналізу ГЛАВА 3. ...
Read More

No Comment

You can post first response comment.

Leave A Comment

Please enter your name. Please enter an valid email address. Please enter a message.

Дякуємо!

Тепер редактори знають.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/uars/web/ure-online.info/public_html/wp-includes/functions.php on line 4669

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/uars/web/ure-online.info/public_html/wp-includes/functions.php on line 4669