(1574-1637) – київський уніатський митрополит, реформатор чернечого життя, борець проти латинізації церкви, організатор шкіл з українською мовою, ініціатор церковного замирення в Україні та утворення об’єднаного Київського патріархату. Навчався у Вільні, Острозі, Празі. За наказом папи Климентія VIII прийняв східний обряд. 1593 повернувся з Риму до Вільна. В 1607 вступив до Святотроїцького віленського монастиря, пожертвувавши батьківським майном на його розбудову. 1611 іменований митрополитом І.Потієм архімандритом Свято-Троїцького монастиря. З 1614 – митрополит Київський. 1615 домігся від папи 22 стипендії для підготовки кадрів духовенства в навчальних закладах Риму, Праги і Бруксбергу, а також піднесення уніатських шкіл до рівня єзуїтських, щоб запобігти полонізації української і білоруської молоді. Спричинився до підвищення морального і освітнього рівня духовенства, засновуючи і реорганізовуючи школи з українською мовою. Р. -один із перших ієрархів церкви, який розумів небезпеку церковної боротьби “Русі з Руссю”. Дотримувався плану утворення єдиного Київського патріархату в складі Вселенської церкви, готовий був, щоб його очолив П.Могила. Гайковський Михайло

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

You may also like

РЕЛІГІЙНІ ІДЕНТИЧНОСТІ В ЇХ СУТНОСТІ І КОНФЕСІЙНИХ ВИЯВАХ: український контекст
РЕЛІГІЙНІ ІДЕНТИЧНОСТІ В ЇХ СУТНОСТІ І КОНФЕСІЙНИХ ВИЯВАХ: український контекст
0

ВСТУП (Л. Филипович) Частина 1. РЕЛІГІЙНА ІДЕНТИЧНІСТЬ В ЇЇ РЕЛІГІЄЗНАВЧОМУ ОСМИСЛЕННІ Розділ перший. РЕЛІГІЙНА ТА КОНФЕСІЙНА ІДЕНТИЧНОСТІ: СПІВВІДНОШЕННЯ ...
Read More

No Comment

You can post first response comment.

Leave A Comment

Please enter your name. Please enter an valid email address. Please enter a message.

Дякуємо!

Тепер редактори знають.