(санскр.), дхамма (палі) – надзвичайно важливий термін не лише буддизму, а всієї інд. філософії. Можна виділити 5 груп основних значень терміна Д.: 1) доктрина, вчення; в буддизмі – вчення Будди; 2) правило; правильна поведінка, справедливість, закон; 3) умова, причина; 4) феноменальне; Д. як наслідок; світ – це прояв закону; 5) вища реальність – спалахи психо-фізичної енергії. Уже в ранньому буддизмі елементи Д. класифікуються за скандхами, аятанами і дхату. За скандхами поділялись елементи, які становили емпірічну особистість. З тчк. зору “вищої реальності” ця особистість (нудгала) нереальна, бо складається з 5 скандх елементів. З тчк. зору процесу пізнання всі Д. поділяються на 12 “сфер пізнання” (аятана). При класифікації за “класами елементів” (дхату) до 12 сфер додаються 6 модусів свідомості (зорова, слухова та ін.), які й формують єдиний потік свідомості. Козловський Ігор

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

You may also like

РЕЛІГІЙНІ ІДЕНТИЧНОСТІ В ЇХ СУТНОСТІ І КОНФЕСІЙНИХ ВИЯВАХ: український контекст
РЕЛІГІЙНІ ІДЕНТИЧНОСТІ В ЇХ СУТНОСТІ І КОНФЕСІЙНИХ ВИЯВАХ: український контекст
0

ВСТУП (Л. Филипович) Частина 1. РЕЛІГІЙНА ІДЕНТИЧНІСТЬ В ЇЇ РЕЛІГІЄЗНАВЧОМУ ОСМИСЛЕННІ Розділ перший. РЕЛІГІЙНА ТА КОНФЕСІЙНА ІДЕНТИЧНОСТІ: СПІВВІДНОШЕННЯ ...
Read More

No Comment

You can post first response comment.

Leave A Comment

Please enter your name. Please enter an valid email address. Please enter a message.

Дякуємо!

Тепер редактори знають.