один з найшанованіших у християнстві святих. М.Ч. (260-343) – архієпископ м.Міри Лікійської області М.Азії. Своїм чудотворством уславився ще за життя, що спричинилося, за твердженням церкви, основою його канонізації невдовзі після смерті. З “Житій святих” відомо про участь М.Ч. у Нікейському соборі (325), його боротьбу з єретиками. Вже в 1 ст. образ святого витіснив культ античних богів Посейдона і Нептуна. Популярність М.Ч. підвищувалася завдяки проголошенню його покровителем торгівлі і землеробства, захисником бідних і немічних. Торгівельні зв”язки м.Мира сприяли проникненню культу М.Ч. в інші країни. В Києві в 882 була церква св.Миколая, в 11 ст. на його честь тут було засновано монастир. Серед усіх святих на Русі М.Ч. зайняв черверте місце, виступаючи покровителем сільського господарства, захисником селян і моряків перед Богом. Свято Миколая поширене і в наші дні в Зах. Україні, де він постає покровителем дітей. Католицька церква виключила свято на честь М.Ч. із особливо вшановуваних пам”ятних днів, на відміну від сучасного православ”я, яке в цьому зберегло вірність традиції. Филипович Людмила

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

You may also like

РЕЛІГІЙНІ ІДЕНТИЧНОСТІ В ЇХ СУТНОСТІ І КОНФЕСІЙНИХ ВИЯВАХ: український контекст
РЕЛІГІЙНІ ІДЕНТИЧНОСТІ В ЇХ СУТНОСТІ І КОНФЕСІЙНИХ ВИЯВАХ: український контекст
0

ВСТУП (Л. Филипович) Частина 1. РЕЛІГІЙНА ІДЕНТИЧНІСТЬ В ЇЇ РЕЛІГІЄЗНАВЧОМУ ОСМИСЛЕННІ Розділ перший. РЕЛІГІЙНА ТА КОНФЕСІЙНА ІДЕНТИЧНОСТІ: СПІВВІДНОШЕННЯ ...
Read More

No Comment

You can post first response comment.

Leave A Comment

Please enter your name. Please enter an valid email address. Please enter a message.

Дякуємо!

Тепер редактори знають.