напрям у старообрядництві, що зародився наприкінці 17 ст. Назва викликана відмовою його послідовників від православних священиків і заміною їх виборними особами-наставниками, які здійснювали у безпопівських громадах управління і богослужбову практику. За вченням Б., кожний християнин може бути священиком і звершувати таїнства, кількість яких у більшості її груп обмежено двома – хрещенням і сповіддю. Невдовзі після свого виникнення Б. розпалася на багато протиборствуючих толків і злагод. Велике місце в сперечаннях безпопівців посідало питання про ставлення до держави, світу, в якому, за їх уявленням, торжествував антихрист, а також до шлюбу як форми мирських стосунків. Довготривала полеміка з приводу таїнства шлюбу закінчилась роз’єднанням на т.зв. безшлюбників, або федосіївців, і шлюбників, у яких цей культовий акт стали проводити наставники. Наприкінці 17 ст. з’явилися послідовники спасівського толку, які проповідували ідею близького “кінця світу” і закликали поривати з “царством антихриста” шляхом самовбивства і самоспалювання. У 18 ст. всередині Б. виникли поморський толк (данилівці), філіповський та бігунський (мандрівницький) толки. За останні десятиліття багато об’єднань безпопівців розпалось. В Україні громади Б. діють у Вінницькій, Житомирській та деяких ін. областях. Формально всі громади Б. є самостійними, але останнім часом помітна тенденція до їх об’єднання. Діє т.зв. “Духовна комісія”, де розглядаються розходження і суперечки навколо догматики, богослужбової практики тощо. Філоненко Микола

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

You may also like

РЕЛІГІЙНІ ІДЕНТИЧНОСТІ В ЇХ СУТНОСТІ І КОНФЕСІЙНИХ ВИЯВАХ: український контекст
РЕЛІГІЙНІ ІДЕНТИЧНОСТІ В ЇХ СУТНОСТІ І КОНФЕСІЙНИХ ВИЯВАХ: український контекст
0

ВСТУП (Л. Филипович) Частина 1. РЕЛІГІЙНА ІДЕНТИЧНІСТЬ В ЇЇ РЕЛІГІЄЗНАВЧОМУ ОСМИСЛЕННІ Розділ перший. РЕЛІГІЙНА ТА КОНФЕСІЙНА ІДЕНТИЧНОСТІ: СПІВВІДНОШЕННЯ ...
Read More

No Comment

You can post first response comment.

Leave A Comment

Please enter your name. Please enter an valid email address. Please enter a message.

Дякуємо!

Тепер редактори знають.