сакральна, пов’язана з вірою в надприродне форма усвідомлення певними класами і соціальними верстами свого місця і ролі, своїх інтересів і цілей в суспільному житті. Існує у вигляді церковно-богословських соціальних доктрин, офіційних і неофіційних поглядів, орієнтацій; ідеологічн. процес має місце на буденному й теоретичному рівнях релігійної свідомості, відбувається стихійно або концептуально. І.р. – не конфесійне, а соціально-класове явище, зумовлене системою суспільно-економічних відносин. Цим і пояснюється, що в одних і тих же конфесійних мажах мають місце різні ідеології (у протестантській Реформації – ідеологія бюргерсько-буржуазного і плебейсько-революційного рухів, у старообрядницьких попівстві і безпопівстві – ідеологія купецько-промислових і покріпачених селянських верств тощо). І.р. є одним із “зрізів” релігійного світогляду, в якому віруючий узагальнено усвідомлює й оцінює світ, своє місце в ньому, вирішує питання про сенс життя. І.р. не є самодостатнім феноменом, хоча й має відносну самостійність. Вона зароджується з появою соціальної нерівності, пов’язана з конкретними умовами життя людини і може бути освяченням і виправданням як консервативних, так і прогресивних суспільних рухів. Лобовик Борис
"
А
Б
В
Г
Д
Е
Є
Ж
З
І
Й
К
Л
М
Н
О
П
Р
С
Т
У
Ф
Х
Ц
Ч
Ш
Щ
Ю
Я
No Comment
You can post first response comment.