(? – 1640) – український релігійний діяч та філософ. За одними відомостями, він був вихованцем острозьких училищ, за іншими – навчався у Ставропігійській братській школі Львова. В ранньому віці І.К. став ченцем Києво-Печерського монастиря, від 1616 – настоятель Межигірського монастиря, пізніше брав на себе турботу про влаштування нового Густинського та Мгарського Лубенського монастирів. По смерті Йова Борецького в 1631 І.К. був висвячений на митрополита Київського, але невдовзі митрополитом призначено Петра Могилу. І.К. був написаний “Алфавіт духовний в ползу інокам и мирским богоугоднъ жити хотящим…”, виданий вперше у друкарні Києво-Печерської Лаври у 1710. Цей цікавий у філософському плані твір містить у собі розгляд в цілому життя людини, розвиток її чеснот та викорінення недоліків та пророків. Велике значення І.К. надавав розуму людини. На його думку, розум є основою духовного і морального сходження людини, він сам собою прагне і здатний привести людину до добра та блага. І навіть віра з’являється в результаті діяльності розуму. Хоч розум, як підкреслює І.К., є цінним лише в тій мірі, в якій він просвітлений істиною. І.К. пише про градацію розуму, про його спрямованість на тілесне або на душевне, або на духовне. Досконалим же розумом він називає розум духовний. Логвиненко Олександр

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

You may also like

РЕЛІГІЙНІ ІДЕНТИЧНОСТІ В ЇХ СУТНОСТІ І КОНФЕСІЙНИХ ВИЯВАХ: український контекст
РЕЛІГІЙНІ ІДЕНТИЧНОСТІ В ЇХ СУТНОСТІ І КОНФЕСІЙНИХ ВИЯВАХ: український контекст
0

ВСТУП (Л. Филипович) Частина 1. РЕЛІГІЙНА ІДЕНТИЧНІСТЬ В ЇЇ РЕЛІГІЄЗНАВЧОМУ ОСМИСЛЕННІ Розділ перший. РЕЛІГІЙНА ТА КОНФЕСІЙНА ІДЕНТИЧНОСТІ: СПІВВІДНОШЕННЯ ...
Read More

No Comment

You can post first response comment.

Leave A Comment

Please enter your name. Please enter an valid email address. Please enter a message.

Дякуємо!

Тепер редактори знають.