(від старозавітного свята п”ятидесятниці, в Новому Завіті – зелені свята, або Трійця) – прихильники пізньопротестантської течії, що виникла в кінці 19 ст., а з 20 ст. поширює вплив на Північну Америку і Європу. Перші відомі проповідники – В. Сеймур з Лос-Анжелоса та Е.Робертс з Уелса. На поч. 20 ст. через Скандинавію потрапляють в Росію. П. не мають єдиного світового центру,найбільші церкви – Асамблея Божа (Спрінгфілд), Церква Божа (Теннесі), Церква Божа (Клівленд, всі – в США), що мають місії у багатьох країнах. Їхніми зусиллями розпочато діяльність П. в Україні: в Одесі (Асамблея Божа), в Галичині та на Волині (Асамблея Божа і Церква Божа в Теннесі) у 20-х рр. 20 ст. Одна з найбільш динамічних протестант. течій, активно зростає в Південних Америці та Азії, Африці, Східній Європі. В основу вчення покладено біблійний сюжет про зішестя Духа Святого на апостолів Христа (Діян2, 1-13). П. актуалізуують подію, оголошуючи можливість отримання хрещення Святим Духом, а через нього – плодів і дарів Духа, будь-якою людиною в її буденному житті. Серед дев”яти дарів передують дари інших мов (Глосолалії) та зцілення вірою. Більшість догматів є водночас елементами культу; хрещення Святим Духом та отримання дарів досягається під час безпосереднього спілкування з Богом. Церковна будова і культ пізньопротестантського типу, дотримуються обрядів хрещення та евхаристії. В Україні нараховується низка течій (християни віри євангельської, християни євангельської віри, п”ятидесятники-сіоністи, п”ятидесятники-звершенці, евангельські християни в дусі апостольському тощо). На поч. 1996 вони мали 960 громад. Більшість з них (886) об”єднано в Союз християн віри євангельської України, що має церковну будову. Загальна кількість віруючих П. у світі – понад 50 млн. Любащенко Вікторія.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

You may also like

РЕЛІГІЙНІ ІДЕНТИЧНОСТІ В ЇХ СУТНОСТІ І КОНФЕСІЙНИХ ВИЯВАХ: український контекст
РЕЛІГІЙНІ ІДЕНТИЧНОСТІ В ЇХ СУТНОСТІ І КОНФЕСІЙНИХ ВИЯВАХ: український контекст
0

ВСТУП (Л. Филипович) Частина 1. РЕЛІГІЙНА ІДЕНТИЧНІСТЬ В ЇЇ РЕЛІГІЄЗНАВЧОМУ ОСМИСЛЕННІ Розділ перший. РЕЛІГІЙНА ТА КОНФЕСІЙНА ІДЕНТИЧНОСТІ: СПІВВІДНОШЕННЯ ...
Read More

No Comment

You can post first response comment.

Дякуємо!

Тепер редактори знають.