сектантська течія, що виникла в кінці 60-х років в обставинах насильницької заборони греко-католицької церкви в Галичині. Група віруючих греко-католиків, які були під впливом греко-католицького священика Ігнатія Солтиса, почали відвідувати Середнянську гору в Івано-Франковській області, на якій, нібито, відбулося з’явлення Божої Матері в блакитно-жовтому сяйві, провіщення нею перенесення центру світового католицизму з Риму на Україну. Середнянська гора оголошувалася Божою Матір’ю сучасною Сіонською горою, до якої мають на поклоніння прийти всі народи і царі землі. Паломництво до Середнянської гори, молитви на ній, пиття води з джерельця, що витікало з-під неї і посвяченого Богородицею, вважалося покутниками неодмінною і єдиною умовою спасіння в грядущому незабаром кінці світу. Саме така форма покути (каяття) стала основною вимогою цієї сектантської течії (звідки назва покутники). В роки жорстокого придушення тоталітарним сталінським режимом релігійного життя і скасування греко-католицької церкви покутництво стало своєрідною формою релігійно-політичного протесту і набуло гострих форм конфронтації з владою. П. відмовлялися голосувати, брати радянські паспорти (бо вважали їх емблему – серпа і молота – знаком апокаліптичного звіра – 666), відмовлялися від радянського громадянства, праці в колгоспах, навчання своїх дітей в безбожницьких школах. Це призводило до жорстоких адміністративних і кримінальних акцій проти покутників. Їх звинувачували в “антирадянській, націоналістичній пропаганді”, судили, відбирали у батьків дітей в державні дитячі будинки з метою “перевиховання”. Покутників було небагато, але їх попри галасливу атеїстичну кампанію засобів масової інформації й адміністративні заходи в 60-80-х роках не вдалося остаточно знищити, а рух покутництва ліквідувати. П. в основному були поширені в Івано-Франковській, Львівській, Закарпатській областях. Залишки покутників фіксуються і в наш час, але без явно виражених колишніх форм політично-релігійного протесту. Яроцький Петро

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

You may also like

Закон про секти. Українська Асоціація Релігієзнавців реагує на проєкт закону.
1

Лист-звернення УАР  Інформаційний простір України збурила новина про те, що Комітет Верховної Ради з питань соціальної політики та ...
Read More
ДЕРЖАВА І ЦЕРКВА В НОВІТНІЙ ІСТОРІЇ УКРАЇНИ. Збірник наукових статей Випуск VІІ
ДЕРЖАВА І ЦЕРКВА В НОВІТНІЙ ІСТОРІЇ УКРАЇНИ. Збірник наукових статей Випуск VІІ
0

«ПАТРІАРШИЙ І СИНОДАЛЬНИЙ ТОМОС НАДАННЯ АВТОКЕФАЛЬНОГО ЦЕРКОВНОГО УСТРОЮ ПРАВОСЛАВНIЙ ЦЕРКВI В УКРАЇНІ»: СТРУКТУРУВАННЯ ПРОСТОРУ ВІДНОСИН ДЕРЖАВИ Й ЦЕРКВИ. ...
Read More
Від пророцтв у релігії до прогнозування в релігієзнавстві: історія, теорія, перспективи
Від пророцтв у релігії до прогнозування в релігієзнавстві: історія, теорія, перспективи
0

ВСТУП ГЛАВА 1. Проблема майбутнього у філософсько-релігієзнавчому дискурсі ГЛАВА 2. Релігійні концепції майбутнього як об’єкт аналізу ГЛАВА 3. ...
Read More

No Comment

You can post first response comment.

Leave A Comment

Please enter your name. Please enter an valid email address. Please enter a message.

Дякуємо!

Тепер редактори знають.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/uars/web/ure-online.info/public_shtml/wp-includes/functions.php on line 4757

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/uars/web/ure-online.info/public_shtml/wp-includes/functions.php on line 4757