історичні документи, в яких розкривається політика Польської держави щодо України, її греко-католицької і православної церкви. В першому проекті, датованому 1917, в обов’язок кожному поляку ставилося “нищити погордою, переслідуванням, давленням “тих”, хто дотримується “грецького обряду”, впроваджувати натомість “зі святою вірою римський костел”. Не тільки православних, а й тих “Руського обряду”, хто прийняв унію, П. радить не допускати до державних органів. На єпископів документ визначає “іменувати лише таких, що спокревлені з родинами латинського обряду”, але “не маємо давати Руським Єпископам місця в сенаті, щоби не робили честі своєму обрядові. П. навіть радить поставити православного священика в такий недостаток, щоб він не мав за що купити собі необхідну богословську літературу. Основною метою установок документу було примусити православних “до єдності з костелом”, поробити їх уніатами, а потім переробити на римських католиків. При цьому зауважувалося, що Москва не буде цікавитися русинами, коли вони стануть уніатами, бо таких вона “більше ненавидить, ніж нас”. В другому проекті документу, датованому вже 1786 акцентовано увагу на всіляких формах приниження греко-католицизму, навернення його послідовників на латинський обряд, зміну греко-католицьких духовних святинь польсько-латинськими. Колодний Анатолій

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

You may also like

РЕЛІГІЙНІ ІДЕНТИЧНОСТІ В ЇХ СУТНОСТІ І КОНФЕСІЙНИХ ВИЯВАХ: український контекст
РЕЛІГІЙНІ ІДЕНТИЧНОСТІ В ЇХ СУТНОСТІ І КОНФЕСІЙНИХ ВИЯВАХ: український контекст
0

ВСТУП (Л. Филипович) Частина 1. РЕЛІГІЙНА ІДЕНТИЧНІСТЬ В ЇЇ РЕЛІГІЄЗНАВЧОМУ ОСМИСЛЕННІ Розділ перший. РЕЛІГІЙНА ТА КОНФЕСІЙНА ІДЕНТИЧНОСТІ: СПІВВІДНОШЕННЯ ...
Read More

No Comment

You can post first response comment.

Leave A Comment

Please enter your name. Please enter an valid email address. Please enter a message.

Дякуємо!

Тепер редактори знають.