форма ставлення людини до релігії, яка виражається в сумнівах в істинності окремих положень або ж її в цілому. С.а. існував на протязі всього часу культурного розвитку суспільства. С.а. не дає якогось цілісного аналізу релігії чи окремих її догматів, оскільки характеризується фрагментарністю знань про неї. Ознаками С.а. є антиавторитаризм і антидогматизм. С.а. може бути притаманним не лише філософу, а й природодосліднику, поету, рядовому трудівникові. Світоглядною основою С.а. може бути як ідеалізм, так і стихійний матеріалізм. Роль С.а. неоднозначна в різні періоди історії. В Давн. Єгипті, Вавілоні він проявився переважно у вигляді сумнівів в існуванні потойбічного світу або в дієвості реліг. обрядів. Нотки скептицизму зустрічаються в творах Есхіла, Еврипіда, комедіях Аристофана, а також у всіх філософів Давн. Елади. Проявом С.а. вважається навіть критика християнства з позицій неоплатонізму. В середні віки С.а. був найбільш поширеною формою вільнодумства. В новий час С.а. знайшов опору в раціоналізмі як способі мислення. Скептицизм щодо окремих положень релігії притаманний і сучасним течіям філософської думки, зокрема феноменології, неогегельянству та ін. Колодний Анатолій
"
А
Б
В
Г
Д
Е
Є
Ж
З
І
Й
К
Л
М
Н
О
П
Р
С
Т
У
Ф
Х
Ц
Ч
Ш
Щ
Ю
Я
No Comment
You can post first response comment.