(1832-1917) – англ. етнограф, релігієзнавець, засновник еволюціоністської концепції розвитку культури, найбільш значний дослідник первісної культури. Застосував принцип еволюціонізму до вивчення історії релігії. Досліджуючи вірування первісних народів, дійшов висновку, що релігія почалася з віри в безплотні душі, яку він назвав анімізмом. Причиною появи анімізму вважав нерозуміння людиною свого психічного життя, снів та сновидінь, порушень психіки, смерті тощо. На основі анімізму, вважав Т., склалися міфологія і уявлення про богів. Розробив еволюційний зв’язок первісної релігії з розвиненими релігіями. Незважаючи на великий етнографічний матеріал, використаний Т. для пояснення походження релігії, виявилось, що анімізм у “чистому” вигляді ніколи не існував, він взаємодіяв з фетишизмом, тотемізмом тощо і, головне, був вірою в душу як “чуттєво-надчуттєвого” носія життя. Його праці: “Первісна релігія” (1871) та ін. Танчер Володимир

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

You may also like

РЕЛІГІЙНІ ІДЕНТИЧНОСТІ В ЇХ СУТНОСТІ І КОНФЕСІЙНИХ ВИЯВАХ: український контекст
РЕЛІГІЙНІ ІДЕНТИЧНОСТІ В ЇХ СУТНОСТІ І КОНФЕСІЙНИХ ВИЯВАХ: український контекст
0

ВСТУП (Л. Филипович) Частина 1. РЕЛІГІЙНА ІДЕНТИЧНІСТЬ В ЇЇ РЕЛІГІЄЗНАВЧОМУ ОСМИСЛЕННІ Розділ перший. РЕЛІГІЙНА ТА КОНФЕСІЙНА ІДЕНТИЧНОСТІ: СПІВВІДНОШЕННЯ ...
Read More

No Comment

You can post first response comment.

Дякуємо!

Тепер редактори знають.