відомий у вітчизняній історії православний монастир, заснований на поч. 12 ст. князем Святополком ІІ. Головна церква св. Архістратига Михайла (“Золотоверха”) збудована в 1108-1113 і вважалася однією з найкращих у Києві. Стіни були прикрашені мозаїкою та фресками 12 ст. В період Батиєвого нашестя К.-М.З.м. пограбовано і зруйновано. Як культовий комплекс відновив діяльність з початку 16 ст. Історія К.-М.З.м. пов’язана з іменем І.Борецького, П.Могили, Ф.Сафоновича, І.Фальковського, благодійництвом Б.Хмельницького, І.Мазепи, І.Скоропадського та ін. Значним був вклад К.-М.З.м. у справу захисту православ’я в 17 ст. Популярність серед віруючих немалою мірою спричинена культом мощів св.Варвари, що зберігалися тут з 12 ст. Розбудова К.-М.З.м. у стилі українського барокко, економічне зміцнення припадають на кінець 17-18 ст. З 1734 – архімандрія. До К.-М.З.м. був приписаний скит Феофанія. В 1935-1936 під приводом реконструкції Києва К.-М.З.м. зруйновано. Частина фресок та мозаїк була демонтована і нині зберігається у Києво-Софійському соборі та музеях Росії. З 1992 в збережених будівлях К.-М.З.м. обителі відновив діяльність монастир, підпорядкований УПЦ Київського Патріархату. В цих будівлях розміщена також духовна академія і семінарія Церкви. Климов Валерій

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

You may also like

РЕЛІГІЙНІ ІДЕНТИЧНОСТІ В ЇХ СУТНОСТІ І КОНФЕСІЙНИХ ВИЯВАХ: український контекст
РЕЛІГІЙНІ ІДЕНТИЧНОСТІ В ЇХ СУТНОСТІ І КОНФЕСІЙНИХ ВИЯВАХ: український контекст
0

ВСТУП (Л. Филипович) Частина 1. РЕЛІГІЙНА ІДЕНТИЧНІСТЬ В ЇЇ РЕЛІГІЄЗНАВЧОМУ ОСМИСЛЕННІ Розділ перший. РЕЛІГІЙНА ТА КОНФЕСІЙНА ІДЕНТИЧНОСТІ: СПІВВІДНОШЕННЯ ...
Read More

No Comment

You can post first response comment.

Leave A Comment

Please enter your name. Please enter an valid email address. Please enter a message.

Дякуємо!

Тепер редактори знають.