цикл православних свят, присвячених спасителю Ісусу Христу. Перший (14 серпня) – “спас медовий” (“маковія”), – встановлений 1164 на відзнаку перемоги візантійців над мусульманами. Щорічні узаконені святкові обряди виносу хреста (“виходження” з хрестом) дали офіційне найменування святу – “походження (знесення) чесних дерев животворного хреста Господнього”. Народну назву “медовий” він отримав за поширений звичай в цей час освячувати зібраний мед в церкві. Цей спас особливо шанований вітчизняним православ’ям, оскільки нібито саме в цей день 988, за церков. версією, хрестився князь Володимир. Другий спас (19 серпня) – “спас яблучний”, або преображення – відзначають в пам’ять чудесного “преображення” Ісуса Христа, коли в присутності його учнів Петра, Якова та Іоана обличчя Його “просіяло як сонце”, одяг зробився білим як сніг. Другий спас співпадає в часі із збиранням яблук, які не вживали в їжу до свята. Третій спас (29 серпня) – “спас на полотні” – пов”язаний із вшануванням нерукотворного образу Христа., відбитого на рушнику і переданого Ісусом Авгарю – царю Едесси. В народі свято приурочували до закінчення жнив і озимого сіву, звідки й інша назва – “хлібний”. Спасові свята в багатьох парафіях є престольними. Филипович Людмила

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

You may also like

Закон про секти. Українська Асоціація Релігієзнавців реагує на проєкт закону.
1

Лист-звернення УАР  Інформаційний простір України збурила новина про те, що Комітет Верховної Ради з питань соціальної політики та ...
Read More
ДЕРЖАВА І ЦЕРКВА В НОВІТНІЙ ІСТОРІЇ УКРАЇНИ. Збірник наукових статей Випуск VІІ
ДЕРЖАВА І ЦЕРКВА В НОВІТНІЙ ІСТОРІЇ УКРАЇНИ. Збірник наукових статей Випуск VІІ
0

«ПАТРІАРШИЙ І СИНОДАЛЬНИЙ ТОМОС НАДАННЯ АВТОКЕФАЛЬНОГО ЦЕРКОВНОГО УСТРОЮ ПРАВОСЛАВНIЙ ЦЕРКВI В УКРАЇНІ»: СТРУКТУРУВАННЯ ПРОСТОРУ ВІДНОСИН ДЕРЖАВИ Й ЦЕРКВИ. ...
Read More
Від пророцтв у релігії до прогнозування в релігієзнавстві: історія, теорія, перспективи
Від пророцтв у релігії до прогнозування в релігієзнавстві: історія, теорія, перспективи
0

ВСТУП ГЛАВА 1. Проблема майбутнього у філософсько-релігієзнавчому дискурсі ГЛАВА 2. Релігійні концепції майбутнього як об’єкт аналізу ГЛАВА 3. ...
Read More

No Comment

You can post first response comment.

Leave A Comment

Please enter your name. Please enter an valid email address. Please enter a message.

Дякуємо!

Тепер редактори знають.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/uars/web/ure-online.info/public_shtml/wp-includes/functions.php on line 4757

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/uars/web/ure-online.info/public_shtml/wp-includes/functions.php on line 4757