одна з пізніх течій протестантизму, яка виникла в США в кінці 19 ст. У 1884 в штаті Пенсільванія зареєстровано її керівний орган – “Товариство Вартової башти, Біблії і Брошур”, яке очолювали Ч.Руссель (до 1916), Дж. Рутерфорд (1916-1942), Н.Кнорр (1942-1978), Ф.Франц (1978-1990). З 1990 президент “Товариства” М.Геншель. Біблійна хронологія, дослідження “знаків часу” – стрижень віровчення С.Є., в якому 1914 є “початком часу кінця” і другого приходу Христа, а 1975 – закінченням 6 тис. років людської історії і приготовленням до Нового Божого світу і теократичного правління на землі Христа. Віровчення С.Є. має апокаліптичну і міленаристську спрямованість. Всесвітня історія зображується як боротьба Бога Єгови і Сатани за панування над світом. Вирішення спірної проблеми “всесвітнього суверенітету”, знищення “існуючої злої системи речей”, виправдання імені Єгови, зневаженого Сатаною, має відбутися в Армагеддоні – всесвітній божественній війні ще за життя нинішнього покоління. У зв’язку з цим у проповідницькій діяльності С.Є. акцентується на глобальних проблемах сучасності, гострота яких асоціюється з наближенням людства до Армагеддону, а можливість їх вирішення – із встановленням царства Божго на землі. У ставленні до політики, ідеологічної боротьби, інших релігій С.Є. дотримуються принципу нейтральності й ізоляціонізму, який, проте, не заважає їм піддавати критиці фашизм, расизм, комунізм, тоталітаризм, клерикалізм. Ставлення до світської влади, демократичної держави, громадських обов’язків – позитивне. Піддаються критиці релігійні догмати і віровчення про трійцю, безсмертність душі, пекло, чистилище, рай, відкидаються як незгідні із Біблією вся традиційна релігійна обрядовість і культ. Під керівництвом бруклінського центру С.Є. в усьому світі діє 118 філій “Товариства”, в 230 країнах працюють 6 млн. голосителів, місіонерів, піонерів. В Україні перші громади С.Є. з”явилися в 20-ті роки 20 ст. В західних областях після повернення із США і Канади укр. Емігрантів, які й започаткували поширення цього віровчення, організаційні структури якого підпорядковувалися т.зв. крайовому Бюро в Лодзі (Польща). Після заборони, переслідування і нелегального стану під час тоталітарної влади – нацистської і дільшовицької – С.Є. з 1991 є зареєстрованою, вільно діючою релігійною організацією, кількість членів якої в 1996 в 538 громадах наближалася до 60 тисяч. Яроцький Петро

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

You may also like

РЕЛІГІЙНІ ІДЕНТИЧНОСТІ В ЇХ СУТНОСТІ І КОНФЕСІЙНИХ ВИЯВАХ: український контекст
РЕЛІГІЙНІ ІДЕНТИЧНОСТІ В ЇХ СУТНОСТІ І КОНФЕСІЙНИХ ВИЯВАХ: український контекст
0

ВСТУП (Л. Филипович) Частина 1. РЕЛІГІЙНА ІДЕНТИЧНІСТЬ В ЇЇ РЕЛІГІЄЗНАВЧОМУ ОСМИСЛЕННІ Розділ перший. РЕЛІГІЙНА ТА КОНФЕСІЙНА ІДЕНТИЧНОСТІ: СПІВВІДНОШЕННЯ ...
Read More

No Comment

You can post first response comment.

Leave A Comment

Please enter your name. Please enter an valid email address. Please enter a message.

Дякуємо!

Тепер редактори знають.