заснована в 1830 у США Йосифом Смітом нова Церква, яка хоч і є християнською, але знаходиться поза католицькою і протестантською традиціями. За твердженням Й.Сміта, ангел Мороній, що явився йому, вказав місце, де знаходились дошки з давніми письменами книги пророка часів Старого Завіту Мормона. Перекладена і видана Книга Мормона подає життєпис двох давніх народів, які свого часу залишили Ізраїль і переселилися в Америку. Будучи стрижневою Книга разом з писаннями самого Сміта “Вчення і завіти”, “Дорогоцінна перлина”, англійським перекладом “Біблії короля Якова” включаються в мормонський канон. Згідно вченння моромонів, владу діяти в ім”я Христа і повеління організувати Церкву ІХСОД Й.Сміт одержав від трьох Апостолів – Петра, Якова та Івана. А оскільки Ісус Христос обіцяв в недалекий час до свого приходу відновити Церкву, втрачену після його розіп”яття, то мормони вважають, що цією відновленою Церкви є якраз їхня Церква і що вони є спадкоємцями традій пророків. Звідси походить і назва – ЦІХСОД. Моромни вважають себе обраними Богом і людьми і сподіваються на щасливий кінець свого життя. Вони вірять в продовження Одкровення, одержання їх пророками безпосередньо від Бога. Віровчення церкви характеризується синкретичністю. В статтях, що викладають основи віри М., у своєрідній трактовці визнається Трійця, викупна жертва Христа, спасіння, месія. М. вважають себе обраними Богом людьми і сподіваються на щасливий кінець свого життя. Існує деяка особливість у витлумаченні мормонами християнського віровчення. Так, хоч вони й визнають Святу Трійцю, але, згідно їх повчань, Бог-Отець, Бог-Син і Бог-Дух Святий є окремими, відмінними одна від одної іпостасями Верховного Божества. Вони вірять в дар “іномовлення” та можливість його витлумачення, божественне одкровення, побудову “Сіону” (Нового Єрусалиму) на американському континенті, в райське царство саме на землі. В Церкві визнаються чотири головні священнодії або таїнства: хрещення по досягненні 8-річного віку; рукоположення для священницької посади; шлюб у двох різновидах – земний і вічний; причащання хлібом та водою. Обряд хрещення, зокрема, здійснюється в ній через занурення у воду. Церква ІХСОД розглядає гріх як набуток лише тієї людини, яка веде неправедне життя. Себе члени Церкви сприймають не як рабів Бога, а як Його дітей. Вони вважають, що щастя до людини приходить не через страждання і постійну спокуту, а через земне діяння. Родинні відносини вважаються тут священними. Послідовники ЦІХСОД не палять, не вживають алкоголь, чай, каву, наркотики. Церква М. має струнку ієрархічну організацію. На чолі її стоїть президент, який вважається пророком. Він керує громадами за допомогою 12 апостолів, кворуму семидесяти. Вся влада в ЦІХСОД знаходиться в руках священства, яке ділиться на Ааронове (молодше) та Мелхиседекове (старше). Основний центр Церкви знаходиться в м.Солт-Лейк-Сіті (штат Юта,США). Має розгорнуту систему місіонерської діяльності. Послідовники ЦІХСОД, а їх вже більше 10 мільонів, є в понад 150 країнах, в т.ч. в Україні. Громади Церкви діють в Києві, Донецьку, Одесі, Дніпропетровську, інших містах. На поч. 1996 в Україні зареєстровано 23 громади Церкви. Филипович Людмила, Лобовик Володимир

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

You may also like

Закон про секти. Українська Асоціація Релігієзнавців реагує на проєкт закону.
1

Лист-звернення УАР  Інформаційний простір України збурила новина про те, що Комітет Верховної Ради з питань соціальної політики та ...
Read More
ДЕРЖАВА І ЦЕРКВА В НОВІТНІЙ ІСТОРІЇ УКРАЇНИ. Збірник наукових статей Випуск VІІ
ДЕРЖАВА І ЦЕРКВА В НОВІТНІЙ ІСТОРІЇ УКРАЇНИ. Збірник наукових статей Випуск VІІ
0

«ПАТРІАРШИЙ І СИНОДАЛЬНИЙ ТОМОС НАДАННЯ АВТОКЕФАЛЬНОГО ЦЕРКОВНОГО УСТРОЮ ПРАВОСЛАВНIЙ ЦЕРКВI В УКРАЇНІ»: СТРУКТУРУВАННЯ ПРОСТОРУ ВІДНОСИН ДЕРЖАВИ Й ЦЕРКВИ. ...
Read More
Від пророцтв у релігії до прогнозування в релігієзнавстві: історія, теорія, перспективи
Від пророцтв у релігії до прогнозування в релігієзнавстві: історія, теорія, перспективи
0

ВСТУП ГЛАВА 1. Проблема майбутнього у філософсько-релігієзнавчому дискурсі ГЛАВА 2. Релігійні концепції майбутнього як об’єкт аналізу ГЛАВА 3. ...
Read More

No Comment

You can post first response comment.

Дякуємо!

Тепер редактори знають.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/uars/web/ure-online.info/public_shtml/wp-includes/functions.php on line 4757

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/uars/web/ure-online.info/public_shtml/wp-includes/functions.php on line 4757