(японськ. синто – шлях богів) – націон. релігія японців, що сформувалася в 6-7 ст. на базі родо-плем’ян. анімістичн. культів і шаманства. Сінтоїсти поклоняються сонму божеств й духів (камі), які, згідно їх уявлень, оживляють всю природу і здатні втілитися в будь-який предмет (спис, фігурку божества, дзеркало та ін.), що стає об’єктом поклоніння (сінтай – досл. “тіло бога”). Найважливішою серед божеств в С. є сонячна богиня Аматерасу Омікамі. Головне в С. – поклоніння численним камі, які спершу були уособленням тварин і рослин, предметів і явищ природи, душ предків. Згідно С., зв’язок між камі і людьми здійснюється через представника богині сонця на землі – імператора (мікадо), який вважається родоначальником усіх японців. Священною книгою С. є збірник легенд “Кодзікі”. З часом С. в Японії був витіснений буддизмом, але розвиток буржуазного підприємництва в 19 ст. сприяв відновленню впливу С., перетворенню в держ. релігію. Складовими частинами держ. С. стали: тенноїзм – культ імператора (тенно) і його предків; династич. С., тобто культ, що особливо вшановується імператорською сім’єю, яка нібито перебуває в родин. зв’язках з богами; храмовий С. – культ різних богів у храмах; домашній С. – культ богині Аматерасу з її кнотами в кожній “вірнопідданій” сім’ї. Окрім держ. С. в Японії існував т.зв. вульгарний С., який включав у себе систему давніх шаманських культів і повір’їв. У 19 ст. в Японії виникли численні неосінтоїст. секти. Вони мали яскраво виражений шовіністич. характер, заперечували характерні для С. елементи буддизму. Метою життя, згідно С., є здійснення ідеалів предків. На відміну від буддизму, який одночасно визнають багато японців, що вбачають в ньому гарант свого потойбічного благополуччя, з С. вони пов’язують свої надії на краще земне життя. З 1946 С. в Японії відокремлено від держави. Формально був відкинутий культ імператора, хоч покійні імператори продовжують вшановуватися як “боги” і на їх честь в країні споруджено багато храмів. Існуючий нині в Японії храмовий С. організаційно розділений між окремими храмами та їх асоціаціями. Центром реліг. життя С. є храм Ясукуні в Токіо, присвячений божествам жертв війни. Филипович Людмила

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

You may also like

РЕЛІГІЙНІ ІДЕНТИЧНОСТІ В ЇХ СУТНОСТІ І КОНФЕСІЙНИХ ВИЯВАХ: український контекст
РЕЛІГІЙНІ ІДЕНТИЧНОСТІ В ЇХ СУТНОСТІ І КОНФЕСІЙНИХ ВИЯВАХ: український контекст
0

ВСТУП (Л. Филипович) Частина 1. РЕЛІГІЙНА ІДЕНТИЧНІСТЬ В ЇЇ РЕЛІГІЄЗНАВЧОМУ ОСМИСЛЕННІ Розділ перший. РЕЛІГІЙНА ТА КОНФЕСІЙНА ІДЕНТИЧНОСТІ: СПІВВІДНОШЕННЯ ...
Read More
Закон про секти. Українська Асоціація Релігієзнавців реагує на проєкт закону.
1

Лист-звернення УАР  Інформаційний простір України збурила новина про те, що Комітет Верховної Ради з питань соціальної політики та ...
Read More

No Comment

You can post first response comment.

Leave A Comment

Please enter your name. Please enter an valid email address. Please enter a message.

Дякуємо!

Тепер редактори знають.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/uars/web/ure-online.info/public_shtml/wp-includes/functions.php on line 4757

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/uars/web/ure-online.info/public_shtml/wp-includes/functions.php on line 4757